
του μιναδόρου και όποιου άλλου. Διαφέρει μονάχα σε ένα: ότι ενώ εκείνοι, και στην περίπτωση που δεν ξέρουν τι κάνουν, έχουν κάποια δικαιολογία, ο δάσκαλος δεν ημπορεί να την έχει. Η ίδια η φύση της δουλειάς του του απαγορεύει την άγνοια. Η ευχετική πρόταση του Ντοστογιέβσκι,
κάλλιο δυστυχής αλλά να γνωρίζω
παρά χαρούμενος και κορόιδο,
είναι το γόνιμο επανάκουσμα μιας αρχαίας φράσης, που ο έλληνας τραγικός την είχε περάσει από την ψυχή του Προμηθέα:
της σης λατρείας την εμήν δυσπραξίαν
σαφώς επίστασ', ουκ αν αλλάξαιμ' εγώ.
Και ο Προμηθέας, που ερεβοκτόνος ερχότανε όταν οι φωτοσβέστες πήγαιναν, ήταν ο πρώτος δάσκαλος. Κατεβαίνοντας στους ανθρώπους κρατούσε στα χέρια του το κοντύλι και το δαδί,
την έντεχνον σοφίαν συν πυρί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου