Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

ΦΙΛΙΑ


Με αφορμή μια ανάρτηση του demelene : ακοινώνητοι αθηναιοι που κατάληξε να μιλούν για την φιλία θέλησα να γράψω πάνω σε αυτό.
Για έμενα υπάρχει φιλία απλά πρέπει να ξέρεις να την κρατήσεις
 ο κάθε άνθρωπος έχει τη δική του προσωπικότητα πρέπει να μπορούμε να δεχτούμε εναν άνθρωπο που είναι διαφορετικός από εμάς γιατί αυτός μπορεί να είναι ο καλύτερος μας φίλος.
οι ζωές μας αλλάζουν, και οι συνήθειες( μια σχέση, ενα παιδί, μια δουλειά, σωματική κούραση) αυτά πρέπει να μπορούμε να τα δεχτούμε σαν καταστάσεις και να τις κατανοήσουμε, ενας πραγματικός φίλος δεν τον έχουμε στη ζωη μας για να παίρναμε ευχάριστα κάποιες στιγμές και να κάνουμε πάντα τα ίδια... αλλάζουμε
αν μετακομίσεις δε θες να χάσεις μια αληθινή φιλία... στο χέρι σου ειναι να τη κρατήσεις
πρέπει να εκτιμάς σωστά μια φιλία και να τησ αφήνεις χρόνο και χώρο...

βρήκε κοπέλα ο φίλος μου και εξαφανίστηκε... κατανόησε το λίγο αυτό... μπες στη θεση του ,ερωτευμένος είναι η πιο όμορφη στιγμή της ζωής του αν είσαι αληθινός φίλος θα χαρείς με την ευτυχία του και αν σε χρειαστεί να είσαι εκει...και να το ξέρει. ετσι όταν και εσυ θα χρειαστείς εναν φίλο θα εχει εκτιμήσει την αξία σου και θα είναι και αυτός δίπλα σου...

για έμενα η φιλία ειναι θέμα εμπιστοσύνης και πρέπει να χτιστεί αργά σταθερά με υπομονή και εμπιστοσύνη τοτε αν ειναι αληθινή μπορεί να κρατήσει για πάντα..
για εμένα φιλία δεν ειναι παμε βόλτες κάνουμε χαβαλέ κτλ είναι ενα στήριγμα ζωής για ολα τα δύσκολα..

όταν ήμουν 5 ειχα γνωρίσει ενα κοριτσάκι την Αθηνά με αυτή τη κοπέλα ουτε σχολείο δεν πηγαίναμε μαζί, απο τρελά εμπόδια καταφέραμε να γίνουμε φίλες... οσο ήμασταν μικρές εχω να θυμάμαι απίστευτες βόλτες και σκηνικά, ολη την παιδική μοπυ ηλικία τη θυμάμαι μαζί της...
μεγαλώσαμε λύκειο πρώτος γκόμενος, χανόμασταν κατα καιρούς το μεγαλύτερο διάστημα που κάναμε να βρεθούμε ηταν 2 χρονιά... αυτή ηταν με τον κΩστα και εγω με τον θοδωρη...
οταν χώρισα κομμάτια εγω μονό αυτη θα έπαιρνα τηλέφωνο γιατί ήξερα οτι ήταν φίλη μου...
το ιδιο έκανε και η Αθηνά οταν έχασε τη δουλεία της... στεκόμασταν η μια στην άλλη και ας είχαμε διαφορετικές ζωές... 
μετα μεγαλώσαμε και άλλο οι συναντήσεις μας λίγο πιο συχνές στο σπίτι μου ή στο σπίτι της... να μιλάμε και να κάνουμε ονειρα... η μια πάντα δίπλα στην άλλη να εμπιστευόμαστε και να νιώθουμε γεμάτες...
τωρα παντρεύτηκε( εγω κουμπάρα) και ειναι έγκυος.. εγω έχοντας την προσωπική μου ζωή, τις δουλείες μου πολλές φορές κανω και 10 μέρες να μιλήσω μαζί της... αλλά ξέρει πως είμαι δίπλα της και ξέρω οτι ειναι δίπλα μου οποτε τη χρειαστώ... μπορεί για εναν καφέ να μη θέλει-μπορεί να έρθει άλλα οταν θα εχω πρόβλημα θα τρέξει ή η πόρτα του σπιτιού της θα ειναι ανοιχτή πάντα για έμενα!!!
ειμαι ευτυχισμένη που εχω αυτη τη φίλη, ειμαι ευτυχισμένη που είναι στη ζωή μου και το ξέρει
οπως ξέρω και εγώ για αυτή... κανένα εμπόδιο δε μπήκε ανάμεσά μας, δεν αφησαμε... συγχωρούσαμε λαθη η μια στη άλλη.. κατανόηση, σεβαζομαστε της διαφορετικές ζωές, τις διαφορετικές παρέες,τη διαφορετικότητα μας αλλα ταυτόχρονα ξέρουμε οτι ήμαστε ΦΊΛΕΣ ΑΛΗΘΙΝΈΣ...
για εμένα αυτό είναι φιλία, να μπορείς να δεχτείς τη ζωή του άλλου ακόμα και όταν δεν συμβαδίζει με τη δίκη σου... αν υπάρχει εμπιστοσύνη και αληθινά αισθήματά τοτε ολα τα άλλα ειναι χαζά!!!


και μη ξεχνάμε και άλλους βασικούς λόγους που ενας φίλος να βρει χαζη δικαιολογία για να μη βγει μαζί σου,να ντρεπετε να πει οτι δεν έχει λεφτά!!!
ή να μην εχει τη ψυχολογία!!
ας μη τα βλέπουμε όλα μονό όπως θέλουμε εμείς, θέλω να βγω εξω και ο άλλος είπε οχι... άφησε τον κάποια στιγμή θα σου πει τον πραγματικό λόγο... αν ειναι φίλος και οχι απλά ένας γνωστός.. και αν του αφήσεις αυτό το χώρο

ενας φιλος δε χρειαζετε να ειναι ιδιος με εμας...
ενας φιλος δε χρειαζετε να κανει την ιδια ζωη με εμας...
για ολα τα αλλα υπαρχουν και οι γνωστοι μας!!!

υγ: πρέπει να λέμε την αλήθειά σε εναν φίλο ακόμα και αν πονέσει, να λέμε την αλήθεια και σε οτι νιώθουμε... να λέμε την αλήθεια όταν κατι μας ενοχλήσει

ΥΓ: ΦΥΣΙΚΑ υπαρχουν και οι λαθος εκτιμησεις που ενας που θεωρουμε φιλο να μας προδοσει ... ολα στη ζωη ειναι...

16 σχόλια:

Tyler Durden είπε...

χαίρομαι που επιβιώνουν ακόμα τέτοια συναισθήματα και δεσμοί στις σημερινές κοινωνίες της αποξένωσης

Demelene είπε...

Γενικά συμφωνώ και εγώ. Όμως έχω μια σημαντική διευκρίνυση/ διαφωνία.

Το σημείο που εστιάζω ξεκινάει από το βρηκε γυναίκα και εξαφανίστηκε και εγώ θα πάω πιο γενικά και θα πω εξαφανίστηκε γενικά.

Προσωπικά το θεωρώ οταν γινεται αδιευκρίνιστα, προδοσία και θα εξηγήσω γιατι.

Αν έστω υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Τότε υπό την λογική του λές στον φιλο πάντα την αλήθεια, τότε πρέπει να του το πεις. Αν δεν το πεις τότε υπάρχει πρόβλημα στην φιλία. Εφόσον το πεις εξαρτάται με το αν συμφωνουν οι δυο πλευρές για το αν θα υπάρξει πρόβλημα.

Ο λόγος που το θεωρώ προδοσία, ειναι γιατι οι φιλοι ειναι και για τα καλά και για τα κακά. Όταν περνάμε καλά όλα ωραία και ομορφα αλλά στα δυσκολα φαινονται οι πραγματικές προθέσεις.

Όταν κάποιος αποφασίσει να εξαφανιστει από την ζωή σου, και να επανέρχεται όποτε θυμάται χαίρεται τότε τυχόν δυσκολες δικές σου καταστάσεις δεν τις ζει, δεν τις ξέρει απλά γιατι δεν ειναι εκει. Θα μου πεις πάρε τον φιλο να σου συμπαρασταθεί. Σκοπός όμως δεν ειναι αυτός. Δλδ να επιζητάς την συμπαράσταση. Ένας φιλος ανάλλογα πάντα και την απόσταση πρέπει να αντιλαμβάνεται και κάποια πράγματα μονος του για σένα. Και χαρά και λύπη. Και αυτό γινεται μονο με την επικοινωνία.

Η φιλία όπως και άλλες υγειής σχέσεις βασίζονται στην αμοιβαιότητα.Όταν έχει εξαφανιστεί και μάλιστα αναίτια δεν ειναι εκει για μένα, όπως είμαι εγώ εκει γενικά γιαυτον. Συνεπώς δεν υπάρχει αμοιβαιότητα αρα υπάρχει πρόβλημα στην φιλία.

Εγώ δεν λέω να χαθεί για κάποιο διάστημα, αναλλόγως θα καταλάβω. Όμως σαν φιλος μου, χρειάζομαι την υπαρξη του στην ζωή μου, σε αυτά που μου συμβαίνουν καλά και κακά. Αλλιώς δεν θα ήταν φιλος μου. Αν θες επενδυεις συναισθηματικά σε αυτό τον άνθρωπο. Η επιλογή του να με έχει γραμένο για τον οποιοδήποτε χ λόγω ειναι απλά εγωιστική, καθώς δεν σκέφτεται και εμένα τον φιλο του και τις συναισθηματικές συνέπειες που έχουν οι επιλογές του.

Αυτο που θέλω να πω εν ολίγεις είναι ότι μια φιλία υπάρχει όταν και οι δυο πλευρές λογαριάζουν/δινουν αξία στην άλλη. Η επιλογή της εξαφάνισης για μένα λογαριάζει μονομερώς χωρίς την άλλη πλευρά.

Το απίστευτα εκνευριστικό είναι όμως, τα συγκεκριμένα τυπάκια να σκάνε μυτη όταν χρειάζονται κάτι, όταν ξαφνικά ο λόγος εξαφάνισης δεν υπάρχει πια ή απλά για να κάνουν ανανέωση απλά της φιλίας με την μορφή ολα οκ, ναι όλα οκ αρα μπράβο δεν τρέχει μια και συνεχίζουμε.

Αν τυχει και κάτι πάει στραβά ξαφνικά υπάρχει ενδιαφέρον. Δεν το θέλω έτσι. Δεν θέλω το ενδιαφέρον του για την μιζέρια μου. Θέλω το ενδιαφέρον του για μένα, για το σύνολο μου.

Στην φιλία δίνεις και παίρνεις. όχι γιατι πρέπει, όχι γιατι το λέει κάποιος κανονας όσο γιατι βγαινει να το κάνεις ανιδιοτελώς. Δηλαδή αγνά.

Υπό το παραπάνω σκεπτικο, για μένα άνθρωποι που λογαριάζουν τους φιλους ώς άτομα που πιθανά μπορουν να γράφουν στα @@, δεν ξέρουν τι ειναι φιλία, δεν μπορουν να ειναι φιλοι.

Ανώνυμος είπε...

Άνθρωποι έρχονται, άνθρωποι φεύγουν, να τους κρατήσεις με το ζόρι δεν γίνεται, είναι όπως είναι, better let them do just what they will....

Marlou Xintarianou είπε...

Tyler Durden καλησπερα, απλα ξερουμε τι ειναι φιλια και ημασταν τυχερες που δεν αφησαμε χαζα πραγματα να την χαλασουν...
demelene διαφωνω και τους λογους τους λεω στο κειμενο μου, το βλεπω διαφορετικα εγω το θεμα... μια φιλια δεν εχει εγωισμους , ντροπες μα γιατι τωρα, τωρα με χρειαζετε κτλ...ή εισαι φιλος και ξερεις να εισαι φιλος παντου και παντα ακομα και οταν εχεις να δεις τον αλλον χρονια ή δεν εισαι και αφηνεις μικρα χαζα πραγματακια να χαλουν κατι ισως πολυ δυνατο, αλλα δε προλαβαινεις να το γνωρισεις...
και θα συμφωνησω με τον κυκνο... δε μπορεις με το ζορι αλλα ουτε και με το τροπο που θες.. πρεπει να σεβεσε τη διαφορετηκοτητα και οτι κανει μια αλλη ζωη... οι φιλοι δεν ειναι κτημα μας ...

Not me είπε...

Γειά σου Μαρλού.
Με το καλό το παιδάκι για την κουμπάρα σου.
Εσυ πάντα άξια.
Με κάλυψες με το άρθρο σου.
Ναι, ευτυχώς υπάρχει αρκετός κόσμος ακόμα που πιστεύει στην φιλία!!

mistiriO/S είπε...

Καλημέρα!

Σε ευχαριστώ για την πάσα του βραβείου! Τώρα την πρόσεξα!

Hengeo είπε...

Καλησπέρα. Συμφωνώ ότι κανένας δεν είναι κτήμα μας. Έχω την εντύπωση όμως ότι μπερδεύεις λίγο την φιλία με την αγάπη. Αυτό που περιγράφεις στο αρχικό κείμενο, είναι η αγάπη, που όντως δεν χρειάζεται αμοιβαιότητα. Αγάπη είναι να είσαι πάντα ανοιχτός στον άλλο, πάντα διατεθειμένος να τον κατανοήσεις και να τον συγχωρέσεις, ρίχνοντας τον εγωισμό σου. Η πραγματική φιλία από την άλλη, είναι αμοιβαία. Θα μπορούσε ίσως να ειπωθεί ότι η φιλία είναι η αμοιβαία αγάπη μεταξύ δύο ατόμων. Όση αγάπη και να δίνεις, όσες παραχωρήσεις-υποχωρήσεις και αν κάνεις, αν είναι μονόπλευρα, απλώς δεν μπορεί να υπάρξει φιλία. Όσο ανοιχτός και αν είσαι, αν ο άλλος παραμένει κλειστός, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα καλύτερο από το να περιμένεις να ανοίξει, κρατώντας τις κατάλληλες αποστάσεις, έτσι ώστε να μην σε 'κλείσει' και εσένα. Ναι, η αγάπη πολλές φορές απαιτεί το να κρατάς απόσταση, προκειμένου να παραμένεις αληθινός και ανοιχτός απέναντι στον άλλο. Διότι, άλλο το να είσαι πάντα διατεθειμένος να κατανοήσεις-συγχωρέσεις, και άλλο το να πηγαίνεις συνεχώς με τα νερά κάποιου που συνεχίζει να φέρεται άσχημα, και να προσποιείσαι ότι δεν συμβαίνει τίποτα, μόνο και μόνο για να μη χαλάσει η φιλία, διότι, αν κάποιος σε κάνει να μην αισθάνεσαι καλά, τότε ήδη υπάρχει πρόβλημα..

(Είχα δεν είχα, πάλι σεντόνι έγραψα..)

Nefelovatis είπε...

Πολλοί οι γνωστοί, μα οι φίλοι λίγοι..

Βέβαια τι εστί φιλία..;

Εμπιστοσύνη και Αλήθεια, ανεκτικότητα, όπως είδη ανέφερες. Επικοινωνία, ενδιαφέρον, αγάπη.. Μα και η αίσθηση πως μπορείς να μοιραστείς.. Και τον εαυτό ακόμα..

Σπάνιο μεν, πολύτιμο όταν υπάρχει δε..

Καλό βράδυ.

Marlou Xintarianou είπε...

Not me και Nefelovatis καλησπερα!! χαιρομαι που ειστε συμφωνοι μαζι μου και πιστευετε στο σπανιο αυτο θεσμο της φιλιας, υπαρχει και χαιρομαι για αυτο!!!

Mistirie παρακαλω... :)
Hengeo η φιλια αρχιζει απο αγαπη, ειναι απο τα πιο βασικα συστατικα, αν δεν υπαρχει αγαπη δεν μπορει να υπαρξει φιλια!!!
εγω γραφω για μια φιλια οχι για μια προσπαθεια να κανεις εναν φιλο και ειναι αποτυχημενη!!! :))

Koupakia είπε...

Ανήκετε στην άτυχη γενιά!

Elsa Maxwell είπε...

Eνα σχόλιο ως απάντηση έδωσα στον φίλο μας Ανδρέα, στο blog μου, μόλις τώρα και περιείχε την φιλία.. Σας αφιερώνω λοιπόν αυτό που έγραφαν παλιά στα λευκώματα όταν ρωτούσαν "τι εστί φιλία", "Φιλία ανθος ιερό οπου ανθεί σπανίως μα όταν ανθίσει κάποτε, θα μείνει αιωνίως".
Για τα υπόλοιπα, βρίσκεται χόρος και χρόνος πάντα....Υπομονή χρειάζεται..

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.ΦΙΛΙΑ ΛΕΞΗ ΙΕΡΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΤΗ ΒΡΟΥΜΕ
ΜΑ ΑΝ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ.

Γιάννης Παππάς είπε...

συμφωνώ ότι όπως σε όλες τις σχέσεις των ανθρώπων η ελεύθερη βούληση είναι το παν
δεν απαιτούμε απλά συμπορευόμαστε και αν όντος
ξέρουμε να αγαπάμε όλα θα πάνε καλά

Marlou Xintarianou είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ
KOUPAKIA ΓΙΑΤΙ ΑΤΥΧΗ ΓΕΝΙΑ??
Elsa Maxwell ΑΧ ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΗΣΕΣ.. ΤΑ ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΛΟΓΟ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΧΝΑ ΕΝΑ ... ΧΑΝΟΤΑΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΧΕΡΙ!!!
SΚΡΟΥΤΖΑΚΟ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΠΟ ΛΕΥΚΩΜΑ Ε???
Γιάννη ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ... ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ!

Koupakia είπε...

Άτυχη, διότι μου δίνετε την εντύπωση, ότιενώ η μπάλα βρίσκεται στην εξέδρα εσείς τη ψάχνετε στο γήπεδο!

Marlou Xintarianou είπε...

να πω οτι με βοηθησες !!!??? ψεμματα θα πω!
:))