Σάββατο, 3 Νοεμβρίου 2012

Οι 7 Συμπαντικοί Νόμοι - ΑΡΧΕΣ ( ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ)


Οι 7 Επτά Παγκόσμιοι Νόμοι ή Επτά 7 Αρχές της Αλήθειας θεμελιώνουν το
Αόρατο και Ορατό Σύμπαν μας. Τα πρώτα στοιχεία για αυτούς, έρχονται
από το μακρινό Θιβέτ, σε ένα έργο που αποτελεί μνημείο της Εσωτερικής Φιλοσοφικής Παράδοσης, το οποίο λέγεται ότι είχε διασωθεί από την
τελευταία και τελική πυρκαγιά της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Η
ιστορική γνησιότητα αυτού του έργου είχε αμφισβητηθεί, μέχρι που ολοκληρώθηκαν πριν μερικές δεκαετίες, η αποκρυπτογράφηση των
αιγυπτιακών ιερογλυφικών, που αποτελούν τα λεγόμενα
« Κείμενα των
Πυραμίδων ».


Το Κυμβάλειο είναι από τα πιο διαδεδομένα και γνωστά έργα της
Ερμητικής Φιλοσοφίας που η παράδοση αποδίδει στον Ερμή τον
Τρισμέγιστο, τον Θεό Θώτ των Αιγυπτίων, κατά τους Νεοπλατωνικούς
Φιλοσόφους, Θεό της Σοφίας, των τεχνών, των Γραμμάτων και των
Επιστημών. Προστάτης και εμπνευστής της Αστρολογίας και Αλχημείας
που ταυτίστηκε με τον θεό Ερμή των Ελλήνων. Ο Ερμής ο Τρισμέγιστος
έγινε γνωστός στη Δύση κατά την Αναγέννηση, όταν ο Μαρσίλιο Φιτσίνο
μετάφρασε στα Λατινικά το κείμενο των σωζόμενων γραπτών περί του
Θεού αυτού, γνωστών σήμερα ως Hermatica ή Corpus Hermeticum. To
κείμενο αποτέλεσε αντικείμενο έμπνευσης για τους αλχημιστές και
κρατούνταν μυστικό και έτσι η ετυμολογία της « ερμητικής γνώσης » και
της λέξης « Ερμητικός » προέρχεται από εδώ. Οι αρχαίοι Έλληνες που
είχαν μαθητεύσει στην Αίγυπτο, ήταν γνώστες του Ερμή του Τρισμέγιστου,
αλλά δεν μιλούσαν ανοιχτά για αυτά, τηρώντας τους όρκους μυστικότητας,
των ιερέων Δασκάλων τους. Ονομάστηκε Τρισμέγιστος, δηλαδή ο τρεις
φορές γεννημένος ή αναστημένος. Εκείνος δηλαδή που νίκησε το Θάνατο
τρεις φορές. Σε αυτόν αποδίδεται ο « Σμαραγδένιος Πίνακας » που
περιείχε το Κυμβάλειο και κατά την παράδοση, βρήκε ο Μέγας
Αλέξανδρος, όταν επισκέφτηκε την Αίγυπτο και ερεύνησε την Μεγάλη
Πυραμίδα.Αυτή η Εσωτερική απόκρυφη διδασκαλία είναι ένα μοναδικό κλειδί στην αναζήτηση της Μυστικής Γνώσης που
κρύβεται στο Μυστήριο του Κόσμου, της Ζωής και του Θανάτου. Στο Κύρηκειο του Ερμή μπορούσαν οι Ιερείς να
αναγνωρίσουν αυτούς τους 7 Παγκόσμιους Νόμους :



1. Η Αρχή της Νοητικότητας - « Το Παν είναι Νους. Η ρίζα του σύμπαντος
είναι Νοητική »

Ακόμη και η Ύλη, είναι Νοητικής Φύσης. Αν μπορούσαμε να παρατηρήσουμε την ταχύτητα και το επίπεδο της κίνησης
των ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα ενός Ατόμου θα βλέπαμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του όγκου του Ατόμου είναι
εντελώς κενό. Έτσι όλα όσα βλέπουμε δεν είναι παρά μια πλάνη των αισθήσεων, μια ψευδαίσθηση που δημιουργεί ο
Νους κρύβοντας την αληθινή Ουσία.
Ένας μεγάλος Φυσικός ο Νιλς Μπορς, είπε κάποτε ότι όλη η ύλη του Σύμπαντος, θα μπορούσε να χωρέσει σε ένα
κουταλάκι του γλυκού αν σταματούσε αυτή η υπερδραστηριότητα. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι το επίπεδο της Ύλης,
είναι μια σχετική πραγματικότητα που δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε όσο ενεργούμε στο επίπεδό του. Είναι μια
έκφραση του Πνεύματος του Παντός.
Δεν αρνούμαστε την ύπαρξή του, αλλά αυτό που μας πρέπει είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε και να
κυριαρχήσουμε στους Νόμους αυτού του επιπέδου για να υψωθούμε από κατώτερες βαθμίδες σε ανώτερες,
καλλιεργώντας βαθμιαία μια ουσιαστική Αυτοκυριαρχία.


“Το Ένα είναι νόηση, το Σύμπαν είναι νοητικό”
Η αρχή αυτή ορίζει πως τα πάντα στο σύμπαν δημιουργήθηκαν ως αντανάκλαση της παγκόσμιας και άπειρης Θείας Νόησης, πως το σύμπαν δηλαδή είναι στη βάση του Νοητικό.Η αρχή αυτή, μέσω της ενσωμάτωσης της νοητικής φύσης του σύμπαντος,δίνει εξήγηση κι αιτία στα κάθε είδους πνευματικά και ψυχικά φαινόμενα που εκδηλώνονται στους ανθρώπους.Τέλος, αυτή η αρχή, αναλύει την πραγματική φύση και υπόσταση της ύλης, της ενέργειας και της δύναμης που στο σύνολό τους αποτελούν διαβαθμισμένες μορφοποιήσεις της Θείας Νόησης.




2. Η Αρχή της Αντιστοιχίας ή της Αναλογίας -
Αυτή η αρχή επίσης, αντιπροσωπεύει μια μεγάλη αλήθεια. Ότι υπάρχει μια
αναλογία, μια αρμονία και μια ακριβής σχέση μεταξύ των διαφόρων
επιπέδων της Εκδήλωσης. Δηλαδή μεταξύ των αρχών, των νόμων, των
ενεργειών και των φαινόμενων του Φυσικού, Νοητικού και Πνευματικού
επιπέδου, που όπως μας διδάσκει ο Εσωτερισμός αναμυγνίονται μεταξύ
τους, γεγονός που καθιστά αδύνατον τον διαχωρισμό τους. Έτσι υπάρχει
μια αντιστοιχία μεταξύ ενός επιπέδου «ΑΡΧΕΙΝ» και ενός άλλου του
«Υπάρχειν», μεταξύ του Μακρόκοσμου ( Σύμπαν ) και του Μικρόκοσμου (
Άνθρωπος ), μεταξύ του Ουρανού και της Γης.
Πολύ εύκολα θα μπορούσε κανείς να διαπιστώσει αυτήν την αντιστοιχία,
στην δομή και τη λειτουργία ενός ηλιακού συστήματος ενός κυττάρου και
ενός ατόμου καταλαβαίνοντας ότι η μόνη διαφορά βρίσκεται στο μέγεθος.
Παρόμοιο σκοπό είχε και η Αστρολογία, ως απόκρυφη Επιστήμη
μελετώντας τις επιδράσεις των πλανητών και των αστερισμών πάνω στον
ψυχισμό και στον χαρακτήρα ενός ανθρώπου, στην Αρχαιότητα.
Με την εφαρμογή αυτής της Αρχής μπορεί ο Άνθρωπος να συλλάβει μια
πιο πλήρη και πανοραμική όψη του Όλου, του Παντός, καθώς και των
ανώτερων καταστάσεων του Είναι, της Ζωής και του Πνεύματος.


 “Αυτό που βρίσκεται κάτω,είναι όμοιο με το επάνω και αυτό που βρίσκεται επάνω είναι όμοιομε το κάτω προς επιτέλεσιν των θαυμαστών του Ενός και Μοναδικού πράγματος”
Αποτελεί μία από τις πιο γνωστές αλλά και πιο σημαντικές αρχές της
Ερμητικής φιλοσοφίας και αναγράφεται στον Σμαράγδινο Πίνακα (κατά πολλούς το ευαγγέλιο της Αλχημείας).Στην ουσία, η αρχή αυτή αναφέρεται στη σχέση του Μακρόκοσμου(σύμπαν) με τον Μικρόκοσμο (άνθρωπος) και πως όσα συμβαίνουν στο σύμπαν, αναλογικά συμβαίνουν και στον άνθρωπο (μικρογραφία του σύμπαντος) ως κοσμικές αντανακλάσεις.




3. Η Αρχή της Δόνησης - « Τίποτα δεν ησυχάζει, όλα κινούνται, όλα
δονούν. »
Αυτή η Αρχή μας φανερώνει ότι όλα, εκδηλωμένα ή μη βρίσκονται σε
κίνηση, τίποτα δεν αναπαύεται! Και ότι οι διαφορές στα πράγματα και στα
διάφορα επίπεδα που αναφέραμε παραπάνω, δεν είναι παρά διαφορές
Δονήσεων! Είχε ανακαλυφθεί από μερικούς από τους πρώτους Έλληνες
Φιλοσόφους, στη συνέχεια χάθηκε ως γνώση, εκτός των Ερμητιστών μέχρι
που σήμερα η Φυσική Επιστήμη ανακαλύπτει εκ νέου αυτήν την
πανάρχαια διδασκαλία.
Ακόμη και το Παν εκδηλώνει μια δόνηση τέτοιου μεγέθους και μια κίνηση
τόσο γρήγορη που πρακτικά μπορεί να θεωρηθεί ότι αναπαύεται. Όπως ο
έλικας ενός αεροπλάνου ή μια ρόδα που κινείται με μεγάλη ταχύτητα,
φαίνεται στάσιμη!
Η σύγχρονη επιστήμη αποδυκνίει ολοένα και πιο καθαρά ότι οι διαφορές
ανάμεσα σε αυτό που λέμε, ύλη και ενέργεια, Πνεύμα και Ύλη δεν είναι
παρά διαφορές στη συχνότητα την οποία δονούν. Έτσι καταλαβαίνουμε
καλύτερα τα διάφορα επίπεδα της ύλης και σχήματα ενέργειας (
Θερμότητα, Μαγνητισμός, Ηλεκτρισμός, Φως, Ακτίνες Χ ) που είναι
τοποθετημένα πιο ψηλά στην Κλίμακα της Δόνησης, εκφράζοντας ένα
ανώτερο επίπεδο εκδήλωσης της Ζωής, αλλά παραμένουν φυλακισμένα
από την επιρροή των μορίων των ατόμων, μέχρι να «υποστούν» μια
υψηλότερη δόνηση για να μπορέσουν να απελευθερωθούν στους
διάφορους βαθμούς εκδήλωσης, στα διάφορα νοητικά στάδια και να
ακολουθήσουν τον δρόμο της επιστροφής προς το Πνεύμα, προς το Παν.
Κάθε σκέψη, κάθε συναίσθημα έχει την αντίστοιχη συχνότητα δόνησης.
Όλα απορρέουν από το Πνεύμα και όλα καλούνται με βάση ενός σχεδίου
εξέλιξης να επιστρέψουν σε αυτό! Αυτή η Πνευματική Δημιουργική
Δύναμη βρίσκεται πάντα εγκλωβισμένη σ' αυτό που δημιούργησε. « Αν
είναι αλήθεια ότι Όλα είναι μέσα στο Παν, είναι επίσης αλήθεια ότι το Παν
είναι μέσα σ' Όλα» !


“Τίποτα δεν είναι σταθερό, όλα κινούνται,όλα δονούνται”
Σύμφωνα με αυτή την αρχή, που ομοιάζει με το “τα πάντα ρει” του “σκοτεινού” Ηράκλειτου, κάθε κοσμική εκδήλωση βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, άρα σε διαρκή αλλαγή και μεταβολή.Όλη αυτή η εκδηλωμένη κίνηση, στο σύνολό της αποδίδει την κοσμική Αρμονία που φτάνει να ταυτιστεί με την απόλυτη ισορροπία.Η ύλη, η ενέργεια και η νόηση, δεν είναι τίποτε άλλο από διαφορετικές κλιμακώσεις κοσμικών δονήσεων, ενώ τα 4 βασικά κοσμικά πεδία
(φυσικό, αιθερικό, αστρικό και νοητικό)
αποτελούν δονητικές διαβαθμίσεις με πιο έντονη δονητικά εκείνη του νοητικού.




4. Η Αρχή της Πολικότητας -  Όλα είναι διπλά, κάθε πράγμα έχει δυο πόλους, όλα έχουν δυο άκρες.
Όμοιο και ανόμοιο έχουν την ίδια σημασία. Οι αντίθετοι πόλοι έχουν την ίδια φύση, αλλά διαφορετικούς βαθμούς. Τα
άκρα αγγίζονται. Όλες οι αλήθειες δεν είναι παρά μισές αλήθειες. Όλα τα παράδοξα μπορούν να συμφιλιωθούν ».
Αυτή η Αρχή μπορεί να εξηγήσει πολλά παράδοξα, που μας παρουσιάζονται συνήθως ως αντίθετα, ενώ στην ουσία δεν
είναι παρά δυο όψεις του ίδιου πράγματος, δυο άκρα ή δυο πόλοι του ίδιου αντικειμένου, μεταξύ των οποίων
παρεμβάλλονται διαφορετικοί βαθμοί δόνησης.
Για παράδειγμα δεν υπάρχει το απόλυτο ζεστό ή κρύο. Και τα δύο, δεν
είναι παρά οι δύο πόλοι αυτού που ονομάζουμε θερμότητα και ταενδιάμεσα επίπεδα δεν είναι παρά βαθμοί δόνησης. Όπως δεν υπάρχει το
απόλυτο καλό και κακό. Γιατί αν υποθέταμε ότι υπάρχει το απόλυτο καλό,
τότε το κακό δεν θα υπήρχε..... Η Ζωή και ο Θάνατος δεν είναι παρά όψεις
της μιας Ζωής.
Το Σύμβολο που εκφράζει πολύ καθαρά αυτήν την αρχαία διδασκαλία
είναι το Γιν - Γιάνγκ που εκφράζει αυτήν την εναλλαγή, αυτών των δύο
Κοσμικών ενεργειών ανάμεσα στο Φως και στο Σκοτάδι, την
Δημιουργικότητα και την Παθητικότητα, τον Ουρανό και την Γη, το Ράγιας
και το Τάμας, υποδηλώνοντας βαθύτερα μια Μοναδική Έσχατη
πραγματικότητα που στην Κινέζικη Φιλοσοφία ονομάστηκε ΤΑΟ και στην
Ερμητική Φιλοσοφία ΠΑΝ .
Η χρησιμότητα αυτής της αρχής είναι αξιοθαύμαστη γιατί κατανοώντας,
ότι όπου βρίσκεται ένα πράγμα, βρίσκεται και το αντίθετό του, μπορούμε,
αν το αποφασίσουμε να κάνουμε τα δύσκολα.... εύκολα, να μετατρέψουμε
βαθμιαία το φόβο σε θάρρος, την κακία σε καλοσύνη, την απογοήτευση και
την πτώση του Ηθικού σε Θετική και Αισιόδοξη στάση ζωής! Έτσι με
αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε να γινόμαστε Κύριοι των νοητικών
καταστάσεων και όχι σκλάβοι!


“Τα πάντα είναι διπλά. Καθετί έχει το αντίθετό του. Στα άκρα συναντώνται όλες οι αλήθειες…”
Αποτελεί άλλη μία βασική ερμητική αρχή, η οποία θα λέγαμε πως απαντάται σε μεγάλη έκταση στην καθημερινότητά μας.Συνηθίζουμε να λέμε πως “κάθε νόμισμα έχει 2 όψεις”, πως “χωρίς τον διάβολο δεν υπάρχει θεός” κλπ. και όλα αυτά αποτελούν δίπολα ως συνήθεις εκδηλώσεις του αρχετυπικού διπόλου “Καλό – Κακό”.Αποτελεί βασικό αντιληπτικό εργαλείο στην κατανόηση κι ερμηνεία του κόσμου μας, καθώς τα πάντα ορίζονται και κατανοούνται ολοκληρωμένα μόνον μέσω της σύνδεσης και σύγκρισης με το αντίθετό τους (concidentiaoppositorum).
Κατανοούμε λοιπόν πως κάθε εκδήλωση αποτελείται από δύο αντίθετες υποστάσεις



5. Η Αρχή του Ρυθμού - « Όλα κυλούν μέσα και έξω. Κάθε πράγμα έχει τη διάρκεια του. Όλα
εξελίσσονται και εκφυλίζονται. Η ταλάντωση του εκκρεμούς εκδηλώνεται σε όλα. Το μέτρο της αιώρησης του προς τα
αριστερά είναι το ίδιο με το μέτρο της αιώρησης του προς τα αριστερά. Ο Ρυθμός είναι σταθερός »
Και αυτή η Αρχή εκδηλώνεται σε κάθε επίπεδο. Η προσεκτική
παρατήρηση της κίνησης των φαινόμενων, μας δείχνει πάντα μια πρόοδος
και μια οπισθοδρόμηση, ένα ανέβασμα και ένα κατέβασμα, την
αλληλοδιαδοχή της ζωής και του θανάτου. Ο νόμος των κύκλων
εκδηλώνεται σε όλα όσα μας περιβάλλουν. Όλα γέννιουνται, μεγαλώνουν,
ωριμάζουν, πεθαίνουν και ξαναγεννιούνται, σαν να είναι ο Θάνατος μια
αναγκαία ανάπαυση για αυτήν την εσωτερική ενέργεια που κάνει ένα
δέντρο χωρίς φύλλα να ξανανθίσει την άνοιξη, να δώσει καρπούς από τους
οποίους θα παραχθούν ξανά σπόροι, δίνοντας έτσι συνέχεια στη Ζωή, σε
μια Ζωή κυκλική που άλλοτε εμφανίζεται με μορφή και άλλοτε κρύβεται με
το πέπλο του θανάτου.
Αυτό φυσικά εκδηλώνεται στην Δημιουργία και καταστροφή των Κόσμων, στην ακμή και την πτώση των Πολιτισμών,
στην φύση με την αλληλοδιαδοχή των εποχών, στη μέρα και στη νύχτα, στους ανθρώπους και τα συναισθήματα τους,
στα φυτά, στα ζώα, στα ορυκτά, στην ενέργεια, στην ύλη, στην ιστορία της ζωής κάθε πράγματος, ακόμη και στο
Πνεύμα.
Όλη η Δράση και η κίνηση στο Σύμπαν είναι υποταγμένη στον Ρυθμό.


“Όλα ρέουν, όλα δρουν με έναν ρυθμό έντονης εκδήλωσης και απόσυρσης…”
Η Αρχή αυτή αφορά στη ρυθμική εκδήλωση διαφόρων πραγμάτων, που σαν κοσμικό εκκρεμές ορίζονται από περιόδους εντάσεων και περιόδους ηρεμίας.Απαντάται στα φυτά, τα ζώα, τους ανθρώπους, τους πολιτισμούς με τις περιόδους άνθησης και παρακμής, στους γαλαξίες κλπ.Είναι ο νόμος της Ζωής, η εισπνοή και η εκπνοή του σύμπαντος και όλα στο σύμπαν ακολουθούν περιόδους εξάρσεων αλλά και ύφεσης.







6. Η Αρχή της Αιτίας και του Αποτελέσματος. - « Κάθε αιτία έχει το αποτέλεσμα της. Κάθε
αποτέλεσμα έχει την αιτία του. Όλα συμβαίνουν σύμφωνα με τον Νόμο. Η Τύχη δεν είναι παρά ένα όνομα, που δίνεται
στον μη αναγνωρισμένο Νόμο. Υπάρχουν πολλά επίπεδα αιτιότητας, αλλά τίποτε δεν ξεφεύγει από το Νόμο ».
Η Αρχή αυτή φανερώνει ότι στην πραγματικότητα το Τυχαίο δεν υφίσταται
αλλά υποδηλώνει μια αιτία που υπάρχει και δεν έχουμε αναγνωρίσει και
καταλάβει. Ότι ο Νόμος διοικεί όλο το Σύμπαν και ότι δεν υπάρχει τίποτα
που να ενεργεί μέσα στο Σύμπαν και να είναι ανεξάρτητο από τους νόμους
και την τάξη που το διατηρεί σε ισορροπία.Κάθε τι που συμβαίνει έχει την Αιτία και το Γιατί του. Κάθε σκέψη και κάθε πράξη που κάνουμε, έχει τα άμεσα και
έμμεσα αποτελεσματά της, σύμφωνα με τον Νόμο της Αιτιότητας. Παρατηρούμε ότι οι περισσότερες δράσεις μας
αποσκοπούν σε ένα αποτέλεσμα που μας δένει ή μας σκλαβώνει....
Ο άνθρωπος μπορεί από οποιαδήποτε ανάγκη του, να είναι ταυτόχρονα και Ελεύθερος και δεμένος. Οι άνθρωποι
σήμερα, κατευθύνονται από τις γνώμες, τις συνήθειες, τις ιδέες του εξωτερικού κόσμου, καθώς επίσης και από τις
συγκινήσεις, τα πάθη και τις σκέψεις ή διάφορες καταστάσεις του ίδιου του εαυτού τους.
Έτσι συγχέουν την αληθινή Ελευθερία που γεννιέται μέσα από μια αληθινή
άσκηση Αυτοκυριαρχίας με την φαινομενική και ψεύτικη ελευθερία που
τους ωθεί να κάνουν και να ενεργούν όπως τους αρέσει, χωρίς να
αναρωτιούνται από πού ξεπηδάει αυτό που « θέλουν » και αυτό που τους «
αρέσει ». Από μια ανώτερη Βούληση που ωθεί τον άνθρωπο να γνωρίσει
τον εαυτό του, το αληθινό Είναι του και να το Πραγματώσει ; ή μήπως από
μια δύναμη που τον ωθεί να καλύπτει μόνο τους φόβους, την ανασφάλεια,
την δειλία και τον εγωισμό που προκαλούν τα κατώτερα ένστικτα που
κουβαλάμε μέσα μας ;
Σήμερα που αξίες όπως ο Ηρωισμός, η Γενναιοφροσύνη, η Τιμιότητα, η Γενναιοδωρία, η Ευγένεια, η Πίστη, η
Αξιοπρέπεια και η Ταπεινοφροσύνη έχουν σχεδόν εκλείψει είναι εύλογη η απάντηση.
Η ανθρωπότητα σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος της αφήνετε να οδηγηθεί, χωρίς να αντιτάσσει την Ελεύθερη Βούλησή,
που ουσιαστικά φανερώνει την δύναμη της απόφασης και της θέλησης να γίνει ο άνθρωπος, Κυρίαρχος της μοίρας και
του πεπρωμένου του. Πως μπορεί να το καταφέρει αυτό; Με την συνεχόμενη εξάσκηση σε δράσεις ανιδιοτελείς και
ελεύθερες από οποιαδήποτε επιθυμία ανταμοιβής! Αυτή είναι η Ορθή Δράση που μας οδηγεί στην Απελευθέρωση!


Κάθε αποτέλεσμα, έχει και μια αιτία. Κάθε αιτία, έχει κι ένα αποτέλεσμα”
Ως ερμητική αρχή, θα λέγαμε πως δεν χρειάζεται μεγάλη εξήγηση, καθώς κι αυτή απαντάται σε μεγάλη έκταση στην καθημερινότητά μας ως το αποτέλεσμα που θα έχει μία πράξη ή εκδήλωση :Κάθε δράση (αιτία) φέρνει και μία αντίδραση (αποτέλεσμα).Αποτελεί δε βασικό χαρακτηριστικό του νόμου του κάρμα που φυσικά τυγχάνει ευρείας αποδοχής, ενώ σε γενικευμένη μορφή απαντάται στην επιστημονική αρχή που ονομάζεται “φαινόμενο της πεταλούδας” (το πέταγμα μιας πεταλούδας στο Τόκιο, σταδιακά μπορεί να προκαλέσει τυφώνα στη Νέα Υόρκη).Επειδή ακριβώς τίποτα δεν υφίσταται αν δεν υπάρχει λόγος, έτσι και η κάθε εκδήλωση στο σύμπαν υφίσταται γιατί προήλθε από μία προγενέστερη αιτία.





7. Η Αρχή του Γένους - « Σε όλα τα πράγματα υπάρχει ένα Γένος. Όλα έχουν τις Αρχές του, του
Αρσενικού και του Θηλυκού. Το Γένος εκδηλώνεται σε όλα τα επίπεδα »
Σε όλα τα επίπεδα πάλι, σε κάθε πράγμα, η Αρχή του Γένους εκδηλώνεται. Δηλαδή οι Αρχές του Αρσενικού και του
θηλυκού είναι παρούσες. Στο φυσικό επίπεδο την διακρίνουμε με τον διαχωρισμό των Φύλων. Στο ενεργειακό επίπεδο, η
δράση των θηλυκών ηλεκτρονίων και η ένωση τους με αρσενικά σωματίδια δημιουργεί τα άτομα και από τους
συνδυασμούς τους, διάφορες μορφές ενέργειας όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η θερμότητα, τα διάφορα
φαινόμενα του Φωτός. Ακόμη ο Νόμος της Βαρύτητας κατά την οποία όλα τα μόρια των σωμάτων της ύλης στο Σύμπαν
τείνουν το ένα προς το άλλο. Η ίδια Αρχή εκφράζεται και στο φαινόμενο του Κεραυνού.
Επομένως λανθασμένα συνδέουμε το αρνητικό με την Θηλυκή Αρχή, διότι από αυτόν εκπορεύονται όλα τα εκδηλωμένα,
η γένεση και η παραγωγή νέων μορφών ενέργειας. Δεν υπάρχει τίποτα το αρνητικό.


“Η γέννηση υπάρχει παντού. Όλα έχουν τη δική τους αρσενική και θηλυκή αρχή. Η γέννηση εκδηλώνεται σ’ όλα τα επίπεδα ύπαρξης”
Αποτελεί μία βασικότατη ερμητική αρχή, καθώς αναφέρεται στην ενσωμάτωση της αρσενικής αρχής μέσα στη θηλυκή εκδήλωση και την ενσωμάτωση της θηλυκής αρχής μέσα στην αρσενική εκδήλωση.Μας δείχνει πως κάθετί στο σύμπαν γεννάται, εκδηλώνεται και ιδίως

μικροκοσμικά (άνθρωπος) έχει μέσα του αρσενικά και θηλυκά στοιχεία με παραλλακτικότητα ως προς την ένταση της εκδήλωσής τους.Δεν είναι λίγες οι φορές που στον εσωτερισμό γίνεται αναφορά στο σημαντικό αυτό “δίπολο” που ως ολοκλήρωση υλοποιείται με την ισόποση και αρμονική κατανομή των δύο αυτών αρχών.Μάλιστα, στην αλχημεία, ο Ερμαφρόδιτος λέγεται πως συμβολίζει αυτήν ακριβώς την ολοκλήρωση, όπως άλλωστε και οι άγγελοι, οι οποίοι θεωρείται πως δεν έχουν καν φύλο…Πρόκειται για τον Ιερό Γάμο, την αρμονική ένωση του Animus με τηνAnima…




Αυτές είναι σε γενικές γραμμές οι 7 ερμητικές αρχές, όπως έχουν ενσωματωθεί στο Κυμβάλειο. Στο σύνολό τους αποδίδουν με πληρότητα την ερμηνεία της δομής του σύμπαντος και των κοσμικών νόμων που αν και σε μιαγενικότερη (μακροκοσμική) οπτική μπορεί να είναι δύσκολο να οριστούν, να ταυτοποιηθούν και να κατανοηθούν, πάραυτα, σε μικροκοσμικό επίπεδο (άνθρωπος), όλες αυτές οι αρχές μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά βοηθήματα και εργαλεία προς την αυτοβελίωσή μας και την υλοποίηση αυτού που ονομάζουμε
γνώθι σαυτόν 


Δημοσίευση σχολίου
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget